«آتل» از رویارویی انسان با طبیعت میگوید

کارگردان انیمیشن «آتل» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) تاکید کرد که ایده فیلمش را از فیلمی در فضای مجازی گرفته است.
به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مهدی صدیقی کارگردان انیمیشن «آتل» که در سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد، درباره داستان انیمیشن که با تکنیک دوبعدی فریم بای فریم ساخته شده است، گفت: داستان انیمیشن در زمانی مدرن میگذرد؛ جایی که یک مرد میانسال که بازویی رباتیک دارد، سوار بر کامیون، در جادهای روستایی در حال تعویض تیرهای چوبی قدیمی چراغ برق با تیرهای بتنی جدید هست که در این بین با ۲ پرنده درگیر میشود، ۲ پرنده تلاش میکنند تا مانع کار مرد بشوند.
او با اشاره به اینکه ساخت «آتل» از مهر تا دیماه ۱۴۰۱ به طول انجامید، ادامه داد: ایده ساخت این انیمیشن از دیدن عکسی در فضای مجازی به ذهنم رسید؛ عکسی که یک لانه پرنده در تیر چراغ برق قرار داشت و ماموران برق با او مواجه شدند.
صدیقی در ادامه خاطرنشان کرد: مخاطب این اثر عموم مردم هستند و رده سنی و یا قشر خاصی را مدنظر ندارد. انیمیشن «آتل» در اولین حضور خود در جشنواره دوسالانه پویانمایی تهران شرکت کرده است، البته دومین حضور این انیمیشن نیز در جشنواره فیلم کوتاه رشت که در اسفندماه ۱۴۰۲ در رشت برگزار خواهد شد، رخ میدهد.
این انیماتور در بخش دیگری از صحبتهایش درباره جشنواره پویانمایی تهران بیان کرد: جشنواره دوسالانه پویانمایی تهران برای تولیدکنندگان حوزه انیمیشن اهمیت خاصی دارد چراکه تنها جشنواره تخصصی انیمیشن کشور است و تماشای آثار انیمیشن و رقابت آنها در کنار هم اتفاق مهمی خواهد بود.
او در پایان درباره حضور مرکز گسترش در این رویداد مطرح کرد: مرکز گسترش به عنوان اصلیترین مرکز حمایت از آثار انیمیشن همیشه بیشترین سهم آثار انیمیشن حاضر در جشنوارههای مختلف ایران را دارد و این میتواند نشانی از عملکرد خوب مرکز گسترش در حمایت از ایدهها و فیلمنامههای خوب باشد. همچنین حضور پررنگ آثار تولیدی مرکز گسترش در جشنوارههای مختلف و خصوصا جشنواره دوسالانه پویانمایی تهران میتواند باعث افزایش انگیزه سازندگان انیمیشن و همکاری مجدد با این مرکز شود.
منبع: خبرآنلاین