صفری:
اکران آنلاین بدون تبلیغات گسترده، در جذب مخاطب موفق نیست

تهیهکننده مستند «رم-شهبازان» با اشاره به فضایی که اکران آنلاین به وجود میآورد تاکید کرد اکران آنلاین، احتمالا در طولانی مدت گستره مخاطبان سینمای مستند را افزایش میدهد.
به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نرگس صفری با توجه به مضمون تاریخی مستند «رم - شهبازان» گفت: تاریخ معاصر موضوعی جذاب است و علاقه مندان بسیاری هستند که مستندهای مربوط به تاریخ معاصر را دنبال میکنند. این مستند درباره بخشی از تاریخ ایران است که کمتر به آن پرداخته شده. راه آهن پدیده ای است که بسیاری از ما با آن مواجه بوده و از آن خاطره داریم، اما از تاریخ آن کمتر میدانیم و به آن اشراف نداریم.
او ادامه داد: آقای محسنیان که باستان شناس صنعتی هستند از سال 91 و همزمان با سفرهایی که با راه آهن داشتند، شروع به تحقیق میدانی درباره راه آهن ایران کرده و آنچه به دست آمد ثبت کردند. در گفتگوهایی که با آقای محسنیان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که این داده ها می تواند منبع ساخت مستند باشد.
صفری درباره اکران آنلاین «رم-شهبازان» در سامانه هاشور گفت: کرونا مختصات زندگی جمعی را تغییر داد و در زمینه فیلم دیدن و سینما رفتن هم شرایطی تازه بر زندگی حاکم شده است. اکران آنلاین، پاسخی به یک نیاز است اما نمی شود امیدوار بود همه چیز در کوتاه مدت به نتیجه برسد. آنهایی که دور از تهران هستند از طریق اکران آنلاین به راحتی و با هزینه اندک میتوانند فیلم ها را ببینند و این، اتفاق خوبی است. اما اکران آنلاین بدون تبلیغات گسترده و اطلاعرسانی نمی تواند در جذب مخاطب موفق باشد.
منبع: هشمهری آنلاین