تجلیل از خانواده شهید نعمایی/ «سینماحقیقت» مزین به نام شهداست

تجلیل از خانواده شهید نعمایی/ «سینماحقیقت» مزین به نام شهداست

مستند «تولدت مبارک بامیلا» ساخته محمد صالحی با حضور خانواده شهید نعمایی در پردیس سینمایی چارسو روی پرده رفت.

به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند «تولدت مبارک بامیلا» به کارگردانی محمد صالحی و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی، شامگاه جمعه 19 آذرماه و هم‌زمان با دومین روز از برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور خانواده شهید نعمایی معروف به حاج مسلم که سوژه مستند است، در پردیس سینمایی چارسو روی پرده رفت.
 

ابتدای مراسم و پیش از اکران «تولدت مبارک بامیلا»، پوستر این فیلم توسط محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر جشنواره «سینماحقیقت»، خانواده شهید نعمایی و جمعی از عوامل و دست‌اندرکاران اثر امضا شد.
 

حمیدی‌مقدم پس از اکران فیلم، ضمن خیر مقدم به حاضران در سالن، گفت: مفتخر و خوشحالیم که در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» میزبان فیلمی هستیم که تولید مرکز مستندسازی حقیقت است و مرتضی شعبانی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. ایشان همیشه با تولیدات درجه یک در حوزه‌های برون مرزی و مباحث استراتژیک در جشنواره حضور دارند. امشب میزبان این فیلم گرانقدر هستیم که درباره مدافع حرم شهید نعمایی‌ است و نام این شهید گرانقدر، مجلس ما را مزین کرده است.
 

او تاکید کرد: این فیلم در بخش مسابقه شهید آوینی جشنواره «سینماحقیقت» که بخش قدرتمندی است، حضور دارد. این بخش روزبه‌روز به رشد و تعالی می‌رسد و مباحث بیشتری در آن مطرح می‌شود که دریچه و فضایی را برای مخاطبان اصلی جشنواره «سینماحقیقت» باز می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها با جریان‌های دیگری از سینمای مستند هم آشنا ‌شوند. خوشبختانه این بخش توانسته است تاثیر خود را در سینمای مستند بگذارد.
 

دبیر جشنواره «سینماحقیقت» خاطرنشان کرد: فیلم‌هایی که مرتضی شعبانی تهیه‌ می‌کند، معمولا هر سال جوایز جشنواره «سینماحقیقت» را به خود اختصاص می‌دهند. امیدواریم که توانسته باشیم قدری از تلاش‌ها و زحمات وصف‌ناشدنی تیم تولید را در معرض دید مخاطبان قرار دهیم. خوشحالم که امشب اینجا هستم و امیدوارم زندگی این فیلم بعد از این، در جشنواره‌های دیگر، درگاه‌های پخش مثل تلویزیون، سامانه‌های برخط و...ادامه یابد و تاثیرگذار بماند.
 

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پایان تصریح کرد: از طرف ستاد برگزاری پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» به حکم یادبود و ادای دین، هدایا و لوح‌هایی طراحی شده  و به خانواده شهید تقدیم خواهد شد. 
 

در ادامه مرتضی شعبانی گفت: امروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار است. می‌دانیم که خانواده شهدا و جانبازان، پرستارهای واقعی هستند. کسانی که بعد از شهادت همسران‌شان، فرزندان را تربیت کرده یا جانبازان را تا پایان عمر همراهی می‌کنند. می‌خواهیم به همین مناسبت تجلیلی از آن‌ها داشته باشیم.
 

در پایان لوح‌ تقدیر و هدایایی از سوی عوامل فیلم به خانواده شهید مهدی نعمایی تقدیم شد. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از 18 آذرماه شروع شده و تا 25 آذرماه ادامه دارد.