امیر سیدزاده:
سینمای هنری، محلی برای عرضه ندارد

تهیهکننده «زندگی جای دیگریست» تاکید کرد تجربههای متفاوت و سینمای هنری محلی جز «هنر و تجربه» برای دیده شدن ندارند.
به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، سیدامیر سیدزاده تهیه کننده سینما درباره ادامه فعالیت گروه «هنر و تجربه» و شکل گیری مدیریت جدید برای این گروه سینمایی گفت: برای سینمای «هنر و تجربه» باید یک کانال مستقیم در نظر گرفته شود، به این معنا که نیازمند یک مرکز مستقل برای نمایش فیلم های تجربی و هنری هستیم تا یک سیستم و تشکیلات تعریف شده ای داشته باشد و بر اساس آن برنامه ریزی دقیق برای اکران ها صورت گیرد.
این تهیه کننده سینما بیان کرد: فیلمسازانی که رویکرد آنها ساخت فیلم های هنری و یا مستند است با ایجاد چنین فضایی می توانند مطمئن باشند که مکان ثابتی برای نمایش فیلم های آنها وجود دارد و براساس آن می توانند برنامه ریزی مناسبی از لحاظ ساختاری، بودجه و ممیزی برای تولید آثار خود داشته باشند.
تهیهکننده «شماره 17 سهیلا» توضیح داد: در واقع می توان گفت ایجاد یک مرکز نمایشی برای فیلم های این گروه سینمایی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد تا فیلمساز و البته در کنار آن مخاطب بداند این نوع از فیلم ها در سینما اکران می شود. اگر قرار باشد برنامه ریزی مناسبی در حوزه سینمای «هنر و تجربه» صورت گیرد، در چنین شرایطی است که می توان برای حل مساله فیلم های هنر و تجربه یک قدم جلوتر برویم.
تهیهکننده فیلم «مادر قلب اتمی» تاکید کرد: اگر بتوان چنین محلی به صورت ثابت برای سینمای «هنر و تجربه» ایجاد کرد دیگر شاهد بهم ریختگی نمایش و مشکل مخاطب برای پیدا کردن سینما و یا سئانس مناسب برای زمان خود نخواهیم بود.
وی ادامه داد: فکر می کنم در شرایط فعلی، معادل نیمی از فیلم هایی که در طول سال تولید می شود فیلم های هنری هستند که جایی برای نمایش در سینمای بدنه ندارند. در کنار آن فیلم های مستند و کوتاه نیز با چنین مشکلاتی مواجه هستند.
سیدزاده در پایان گفت: با توجه به اینکه نیمی از تولیدات فیلم در کشور شامل آثار هنری، تجربی، مستند و کوتاه هستند، باید محلی برای تعیین و تکلیف نمایشی آنها وجود داشته باشد تا همه فیلم هایی که در چهارچوب «هنر و تجربه» قرار می گیرند در چنین گروه سینمایی نمایش داده می شوند.
منبع: خبرگزاری پانا