جشنواره بین‌المللی بنگالوروی هندوستان/ رویدادی سینمایی با رویکرد تعاملی

جشنواره بین‌المللی بنگالوروی هندوستان/ رویدادی سینمایی با رویکرد تعاملی

جشنواره بین‌المللی بنگالوروی هندوستان، یک رویداد سینمایی است که در شهر فرهنگی شهر بنگلور مرکز استان کارناتاکا برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، سرویس بین‌الملل: این رویداد سینمایی که نخستین بار در سال 2006 میلادی برگزار شد، تا کنون موفق به برگزاری 13 دوره شده است.

این جشنواره بین المللی همچنین موفق شده است در این بازه زمانی جایگاه خود را در زمینه صنعت سینما پیدا کند و به تایید آکادمی اسکار برسد.

بنابراعلام مسئولان سینمایی هند، این جشنواره همچنین توانسته است به مرکز مهم فرهنگ بین‌المللی فیلم در راستای همسویی با میراث باشکوه استان کارناتاکا و دستاوردهای این ایالت در زمینه‌های ادبیات، هنرهای زیبا و سینما دست یابد. این رویداد سینمایی همانند دوره‌های گذشته، بخش‌های رقابتی سینمای آسیا، هند و کانادا را به خود اختصاص می دهد.

از جمله ویژگیهای این جشنواره، تعاملی بودن آن است.  این رویداد سینمایی همه ساله میزبان تعاملات و گفتمان‌های آکادمیک در مورد جنبه‌های مختلف فیلم‌سازی، سمینارها، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی با هدف آشناسازی نسل جوان با صنعت فیلم سازی است.
بر اساس وب سایت رسمی این جشنواره؛ دست کم 200 فیلم از 45 کشور، با حضور بیش از 8000 نماینده و فعال سینمایی در این رویداد سینمایی حضور داشتند.

چهاردهمین دوره جشنواره بنگالور هندوستان شامگاه شنبه 21 مردادماه برندگانش را معرفی کرد و «سرنوشت» به کارگردانی یاسر طالبی جایزه بخش Let’s Include Competition جشنواره بین المللی فیلم کوتاه بنگالورو-BISFF2023 را از آن خود کرد.

مستند «سرنوشت» پیش از این جایزه اژده‌های نقره ای بهترین کارگردانی مستند شصت و سومین دوره جشنواره کراکوی لهستان، بهترین کارگردانی مستند جشنواره مستند داکر مسکو و بهترین پیچینگ جشنواره توکیو داکز ژاپن را دریافت کرده است.