تشویق جوانان به فیلمسازی/ نگاهی به جشنواره فیلم کودک سئول

تشویق جوانان به فیلمسازی/ نگاهی به جشنواره فیلم کودک سئول

جشنواره بین‌المللی فیلم کودک سئول، با هدف تشویق جوانان به فیلمسازی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، سرویس بین‌الملل: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک سئول همه ساله با هدف ارتقاء جایگاه کودکان و نوجوانان در جامعه در شهری با همین عنوان در کره جنوبی برگزار می شود.

یکی از مهمترین ویژگی این جشنواره که نخستین بار در سال 2013 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد، تشویق جوانان برای پیوستن به صنعت فیلم سازی و دمیدن روحی تازه در این صنعت جذاب است.

بر اساس پایگاه رسمی این جشنواره، مدیران سینمایی در کره جنوبی می کوشند از هر فرصتی برای معرفی فرهنگ خود با مشارکت جوانان و خانواده ها استفاده کنند و این جشنواره یکی از مصادیق آن به شمار می آید.

جشنواره بین‌المللی فیلم کودک سئول همه ساله با معرفی انواع ژانرهای داخلی و خارجی می کوشد مسائل و موضوعات مرتبط با کودکان را به روی پرده نقره ای در معرض دیدگان مخاطبان از سراسر جهان در بیاورد.

جشنواره بین المللی فیلم کودک سئول سه جایزه برای مسابقه فیلم بلند، سه جایزه برای مسابقه فیلم کوتاه، دو جایزه برای مسابقه انیمیشن کوتاه و دو جایزه در فیلم های کوتاه ساخته شده توسط کارگردانان جوان اهدا می کند.

همچنین فیلم هایی که اهداف غیرانتفاعی و آموزشی داشته باشند نیز شانس بیشتری برای برنده شدن در این جشنواره را دارند.
فیلمهایی اجازه حضور در این جشنواره را دارند که بر اساس موضوعات «کودکان، جوانان و خانواده» بدون توجه به ژانر ساخته شده باشند.

همچنین کارگردانانی که در بخش کودکان این جشنواره فیلم می سازند نباید بیش از 15 سال سن داشته باشند. فیلم «میان صخره‌ها» به کارگردانی مختار عبدالهی در بخش «سینمای باز» یازدهمین جشنواره فیلم کودک سئول نمایش داده می‌شود.

«میان صخره‌ها» در بخش «سینمای باز» که در آن ۷ فیلم نمایش داده می‌شود، روی پرده خواهد رفت. در این بخش آثاری از آمریکا (۲ فیلم)، کره جنوبی، ژاپن، ایران، نروژ (۲ فیلم) به شکل غیررقابتی حضور دارند.


جشنواره فیلم کودک سئول از ۲۲ تا ۲۹ شهریورماه برگزار می‌شود. این فیلم پیشتر، در هجدهمین جشنواره بین‌المللی (Within the family) روسیه، دو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر (به شکل مشترک برای حمیدرضا غیبی و آندیا یحیی پور بازیگران کودک این فیلم) را در بخش مسابقه سینمای کودک دریافت کرد.


محمد احمدی تهیه‌کننده «میان صخره‌ها» است. این فیلم تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.