چهارشنبه 10 آبان 1402   |   اخبار مرکز ، مستند    |    مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ، واهگ

نمایش مستند «واهگ» در بازار فیلم فستیوال ایدفا

نمایش مستند «واهگ» در بازار فیلم فستیوال ایدفا

مستند نیمه بلند «واهگ» ساخته حدیث جان‌بزرگی در بازار فیلم فستیوال ایدفا ۲۰۲۳ به نمایش درمی‌آید.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مستند نیمه بلند «واهگ» با پژوهش و کارگردانی حدیث جان‌بزرگی و تهیه‌کنندگی حدیث جان‌بزرگی و مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در بازار فیلم فستیوال ایدفا ۲۰۲۳ به نمایش درمی‌آید.
 

«واهگ» که اسفند سال ۱۴۰۰ در جنوب بلوچستان فیلمبرداری شد و سال گذشته مراحل تدوین و صداگذاری آن به پایان رسید، درباره یک زن روستایی بلوچ به نام سمیه میهن‌خواه است که به همراه همسرش در مناطق محروم بلوچستان برای کتابخوانی بچه‌ها تلاش می‌کند.
 

مستند «واهگ» پیش از این در بخش ملی و بین‌الملل جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمد و امسال جایزه بهترین پژوهش مستند جشنواره فیلم زنان حوا را به دست آورد.
 

عوامل ساخت این فیلم عبارتند از فیلمبردار: احسان عمیدیان، تدوین: سوگل مرادی، صدابردار: مجید امینی، صداگذار: شاهین پورداداشی، تصحیح رنگ: رضا تیموری، مترجم انگلیسی: زهره صمیم و زیرنویس: رضا تاری‌وردی.
 

فستیوال ایدفا به عنوان بزرگترین فستیوال مستند جهان، از هشتم تا ۱۹ نوامبر (۱۷ تا ۲۸ آبان) در آمستردام هلند برگزار می‌شود و بازار فیلم مستند خود را با حضور خریداران، پخش‌کنندگان فیلم و برنامه ریزان فستیوال‌ها از اقصا نقاط جهان برگزار می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا