مشارکت فعال نوجوانان در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان احمدآباد

مشارکت فعال نوجوانان در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان احمدآباد

جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان احمدآباد هند یکی از رویدادهای سینمایی موفق در زمینه کشف استعدادهای جوانان و ارتقاء فرهنگ‌‌های جهانی است.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، سرویس بین‌الملل: یکی از مهمترین رسالت های این جشنواره که در چهار دوره برگزاری خود در شهر احمد آباد برگزار شده است، به تصویر کشیدن دنیای سینمای کودکان به یک مخاطبان در سراسر جهان و همچنین به دانش‌آموزان و کودکان است.
 

به باور دست اندرکاران این رویداد سینمایی، این جشنواره می تواند زمینه را در اشتراک افکار و داستانهای در میان جوانان در سراسر جهان فراهم آورد و موجبات علاقه مندی به هنر، فرهنگ و داستان‌سرایی را در میان کودکان فراهم آورد.

این جشنواره که تاکنون چهار دوره از برگزاری آن می گذرد، یک پل ارتباطی بین نسل‌ها، فرهنگ‌ها و ایده‌ها را فراهم می‌آورد. این جشنواره به جاودانگی کودکان به عنوان قهرمانان آینده ایمان دارد و تلاش دارد تا صدا و نظرات آنها را به گوش جهانیان برساند.

شرکت کننده در این جشنواره در بخش های مختلف از جمله فیلم‌های کوتاه، دانش‌آموزی، بلند، نیمه بلند و انیمیشن با یکدیگر به رقابت می پردازند. از دیگر برنامه های این جشنواره، برگزاری کارگاه‌های تعاملی، رویدادهای سرگرم‌کننده، نمایش‌ها و مراسم اهدای جوایز است.

این رویداد سینمایی نه تنها به معرفی آثار هنری می‌پردازد بلکه تلاش دارد تا پلی برای ارتباط میان افراد مختلف و ترویج تفکر انتقادی و تنوع فرهنگی به ویژه در میان کودکان و نوجوانان باشد.

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کودک احمدآباد از ۸ تا ۱۰ دسامبر (۱۷ تا ۱۹ آذر) در هند برگزار می‌شود. انیمیشن‌های «چرخ خیاطی» و «تولد» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی به جشنواره فیلم کودک احمد آباد هند راه پیدا کردند.