مخاطبان کارگاه‌های «سینماحقیقت» چه کسانی هستند؟

مخاطبان کارگاه‌های «سینماحقیقت» چه کسانی هستند؟

سید مجید رحیمی مدیر پژوهش و استان‌های مرکز گسترش و مسئول برگزاری کارگاه‌های جشنواره سینماحقیقت می‌گوید برنامه‌ریزی مدونی برای استفاده فیلمسازان جوان از کارگاه‌های جشنواره شده و بهترین استادان ایرانی و بین‌المللی در این کارگاه‌ها حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، سید مجید رحیمی مسئول کارگاه‌های جشنواره سینما حقیقت درباره کارگاه‌های آموزشی گفت: هرسال جشنواره سینما حقیقت یک سری کارگاه‌های تخصصی اجرا می‌کند، تخصصی به این معنا که موضوعات موردنیاز مستندسازان و فیلم‌سازان را بیان می‌کند. باید فیلم‌سازان و مستندسازان فرصت جشنواره را محترم بشمارند و از حضور میهمانان خارجی استفاده لازم را کنند چراکه این کارگاه‌ها جای بسیار خوبی است که هم فیلم‌سازان خارجی وهم فیلم‌سازان ایرانی تجربیات خودشان را در این کارگاه‌ها دخیل کنند و هم اینکه اطلاعات جمع‌آوری‌شده را درنهایت به علاقه‌مندان و یا هنرجویانش منتقل کنند. این کارگاه‌ها از اساتید باسابقه ایرانی و خارجی تشکیل‌شده است که شنیدن حرف‌های آن‌ها می‌تواند برای مستندسازان و فیلم‌سازان کارآمد باشد.

او در پاسخ به اینکه آیا شرکت در کارگاه‌های آموزشی گروه‌بندی سنی دارد یا خیر گفت: از آنجایی‌که فیلم‌سازان و مستندسازان مخاطب‌های این کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی هستند می‌توان گفت گروه‌بندی سنی وجود دارد چراکه در این کلاس‌ها موارد ابتدایی فیلم‌سازی گفته نمی‌شود و هرکسی که حضور دارد یا دانشجوی سینما است یا حداقل یکی دو فیلم یا مستند ساخته است.

رحیمی درباره تأثیر مثبت این جشنواره گفت: همه جشنواره‌ها معمولاً این خاصیت را دارند که به‌نوعی یک نمای عمومی از تولیدات آن کشور و تولیداتی که به آنجا عرضه می‌شود را ارائه کنند و جشنواره سینما حقیقت در میان دیگر جشنواره‌ها جایگاه بسیار بالایی دارد. جشنواره حقیقت جزو جشنواره‌های بین‌المللی خوب کشور نیز است که فرصت خوبی را در اختیار همگان قرار می‌دهد.

او در پایان با اشاره به اینکه با گذر زمان این جشنواره بهتر عمل کرده است یا خیر گفت: در ادواری که جشنواره سینماحقیقت برگزارشده است همه عوامل این جشنواره تمام تلاش خودشان را کرده‌اند تا نسبت به سال‌های گذشته بهتر و موفق‌تر عمل کنند حالا ممکن است در برخی دوره‌ها کمتر و در برخی دوره‌ها بیشتر موفق بوده باشند.

منبع: خبرگزاری پانا