استقبال از نمایش 9 مستند جشنواره «سینماحقیقت» در دانشگاه هنر تهران

استقبال از نمایش 9 مستند جشنواره «سینماحقیقت» در دانشگاه هنر تهران

9 مستند برگزیده جشنواره سینماحقیقت در دانشگاه هنر تهران به نمایش درآمدند و پس از آن نیز جلسه پرسش و پاسخ با کارگردان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، به همت دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران فیلم های برگزیده جشنواره سینماحقیقت در سالن فلاحت پور این دانشگاه به اکران درآمدند.

9 فیلم مستند در روزهای یکشنبه 9 اردیبهشت ماه تا سه شنبه 11 اردیبهشت ماه به نمایش گذاشته شدند و پس از اکران نیز جلسه پرسش و پاسخی نیز با حضور کارگردان و عوامل فیلم برگزار شد.

در روز یکشنبه 9 اردیبهشت مستندهای «خانواده خلج» به کارگردانی مریم الهامیان و مصطفی حاجی قاسمی، «بحران خاموش» به کارگردانی محمدحسین حقیقی و «آب بندان» به کارگردانی رضا اکبریان به نمایش درآمدند.

همچنین در روز دوم از این برنامه مستندهای «پورزال» به کارگردانی ماریا ماوتی، «آخرین کوسه نهنگ» به کارگردانی رامتین بالف و «پدگر» به کارگردانی محمدرضا خوش فرمان به نمایش گذاشته شدند.

سه شنبه 11 اردیبهشت و در روز سوم این برنامه نیز مستندهای «هفت سال اینجا» به کارگردانی سید مصطفی سیدالحسینی، «قوی دل» به کارگردانی علی فراهانی صدر و «تکثیر در اسارت» به کارگردانی مهدی ایمانی شهمیری نمایش داده شدند و جلسه پرسش و پاسخ آن ها نیز برگزار شد.

محمدرضا خوش فرمان کارگردان مستند «پدگر» درباره این برنامه گفت: برنامه اکران و نشست پرسش و پاسخ 9 فیلم برگزیده جشنواره سینماحقیقت در سه روز و در دانشگاه هنر تهران با حضور دانشجویان رشته سینما و سایر مخاطبان برگزار شد و کیفیت سالن از منظر تصویر و صدا نیز فراتر از انتظار ما بود و فیلم ها نمایش خوبی داشتند.

خوش فرمان ادامه داد: برنامه نمایش مستند ما نیز در روز دوشنبه برگزار شد و من نیز به همراه حسن شبانکاره صداگذار و امین اشرفی تدوینگر در این برنامه حاضر شدم. بعد از نمایش مستند، جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان حرفه ای و آکادمیک برگزار شد که حدود 2 ساعت نیز به طول انجامید و جلسه بسیار مفیدی بود زیرا با حضور پر شور مخاطبانی برگزار شد که از وجوه مختلف و علمی و آکادمیک به فیلم نگاه می کنند.

کارگردان مستند «پدگر» در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: علاوه بر مطلبی که عرض کردم، یکی دیگر از محاسن برگزاری چنین برنامه هایی این است که سینمای مستند که به سمت تلویزیون و فضای ژورنال نزدیک شده است را به خاستگاه اصلی خود یعنی سینما می برد. همچنین این برنامه ها باعث تقویت فیلمسازان، جشنواره و بالا بردن و ارتقای خود دانشجویان می شود و بسیار کاربردی است.

محمدرضا خوش فرمان در پایان گفت: برخی از دانشجویان نیز موضوع پایان نامه خود را به مستند و مسائل پیرامون آن اختصاص داده بودند که این اتفاق بسیار میمون و مهمی است زیرا باعث ارتقای سطح مستند می شود. درنهایت تعامل بسیار خوبی بین دانشجویان و مستندسازان و عوامل فیلم شکل گرفت که امیدوارم چنین برنامه هایی بیش از پیش به حیات خود ادامه دهند.