حضورهای جشنواره‌ای «تنگ‌نای»/ مستندی در ستایش مادر و خانواده

حضورهای جشنواره‌ای «تنگ‌نای»/ مستندی در ستایش مادر و خانواده

مهدی امینی یکی از کارگردانان مستند «تنگ‌نای» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند،تجربی و پویانمایی) معتقد است نقطه قوت این فیلم ترویج روحیه ایثار و توجه به همنوعان است.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مستند «تنگ‌نای» ساخته مشترک مهدی امینی و جواد یقموری به روایت روزهای سخت کرونایی می‌پردازد و یک رابطه عمیق انسانی یعنی عشق به مادران را به تصویر می‌کشد. محور فیلم حول یک بانوی جهادگر است که به کمک مادران پیر و سالخورده درگیر بیماری کرونایی می‌شتابد.

مهدی امینی یکی کارگردانان مستند «تنگ‌نای» درباره این مستند گفت: زمان شیوع ویروس کرونا ما به عنوان اولین گروه مستندساز بودیم که در بیمارستان کامکار قم که اولین بیمارستانی در کشور بود که به مبتلایان کرونا خدمات‌رسانی می‌کرد، حضور پیدا کردیم. در همان اولین روزهای سخت کرونا که هنوز این ویروس منحوس شناخته شده نبود، مشغول کار شدیم و مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی نیز متوجه استقرار ما شد و همکاری بین ما شکل گرفت که منجربه «تنگ نای» شد.

وی ادامه داد: این مستند که با همراهی و کمک جواد یقموری ساخته شد، حدود 6 ماه تصویربرداری و 5 ماه تدوین آن طول کشید.

این مستندساز درباره محور اصلی مستند «تنگ نای» بیان کرد: محور اصلی این مستند خانواده و مادر است.

امینی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: این مستند نامزد بهترین فیلم از جشنواره گلدن فمی بلغارستان شد که به تازگی برگزار شد، این موفقیت دور از انتظار نبود. مردم ایران و مشرق زمین خصلت هایی مانند خانواده محور بودن و مهربانی و از خودگذشتگی دارند که به ویژه برای مخاطب غربی بسیار جذاب است. به نظر من به همدیگر کمک کردن یکی از لایه های زیرین و نقاط قوت این فیلم بود.

مهدی امینی با اشاره به کسب جایزه از جشنواره «سینماحقیقت» گفت: مستند «تنگ نای» در جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشت و جایزه هم کسب کرد. در اکران آنلاین هم فیلم را قرار دادیم و امیدوارم دوستداران سینمای مستند این فیلم را ببینند. این مستند به تازگی به بخش مسابقه جشنواره فیلم لیفت آف راه پیدا کرده است.

سایر عوامل این مستند ساخته مهدی امینی و جواد یقموری عبارتند از تدوینگر: محسن فضلی، صداگذار: رضا گدازگر، آهنگساز: حسین علی بیدگلی.

«تنگ نای» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.