سه شنبه 20 شهريور 1403   |   اخبار مرکز ، مستند    |    یاسر فریادرس ، رویداد پرتاب

یاسر فریادرس:

تنوع مستندسازان و سرمایه‌گذاران امتیاز رویدادهای ارائه طرح است

تنوع مستندسازان و سرمایه‌گذاران امتیاز رویدادهای ارائه طرح است

قائم مقام شبکه مستند سیما معتقد است تنوع نگاه و سلیقه و حضور طیف‌های مختلف مستندساز و سرمایه‌گذار به حرفه‌ای شدن رویدادهای ارائه طرح می‌انجامد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، یاسر فریادرس قائم مقام شبکه مستند گفت: حضور مستندسازان و سرمایه‌گذاران از گروه‌ها، قشرها و دیدگاه‌های متنوع و مختلف به جلسات ارائه طرح، رنگ و فضای حرفه‌ای می‌دهد. همراهی مستندسازان و سرمایه‌گذاران با رویداد، باید کمی زودتر از جلسه ارائه طرح آغاز شود. سرمایه‌گذاران و نمایندگان شبکه‌ها و نهادها، اگر از قبل با طرح‌ها آشنا باشند، نگاه متناسب با نیازهای خود را با مستندسازان مطرح کرده و در جلسه ارائه، با دقت بیشتر به ارزیابی اثر مطلوب می پردازند و برای انتخاب بهتر تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: برگزاری اولین رویداد ارائه طرح «پرتاب» نقطه آغاز خوبی بود، این می‌تواند سرآغاز یک فصل تازه و کاری بزرگ برای سینمای مستند ایران باشد. اما همه چیز بستگی دارد به این که در آینده، این مسیر چطور ادامه پیدا کند. حتما انتقادهایی به دوره اول وجود دارد، اما بخشی از کاستی‌ها طبیعی است. برداشتن این گام، اتفاق خوبی بود که مرکز گسترش به شکل حرفه‌ای از عهده آن برآمد. بیشتر از برگزاری، تولید آثار مهم است و این پیگیری باید از سوی فیلمسازان صورت بگیرد و آنها اراده این را داشته باشند که اثرشان، تولید شود. مرکز گسترش، به عنوان متولی و مدیران حاضر در این رویداد هم، باید عزم جدی برای حمایت از طرح‌های منتخب و مطلوب خود داشته باشند.

فریادرس در بخش دیگری از این گفتگو، حضور مدیران در دوره دوم رویداد «پرتاب» را ضروری دانست: افرادی باید در جلسه ارائه طرح (پیچینگ) حضور داشته باشند که قدرت و اراده تصمیم گیری دارند. مدیران ارشد نهادهای دولتی و خصوصی، باید در این جلسات حاضر باشند تا آنچه در جلسه، بررسی و به عنوان طرح مطلوب انتخاب می‌شود به مرحله ساخت و تولید نزدیک شود.

این تهیه‌کننده سینمای مستند ادامه داد: تداوم رویداد ارائه طرح مستند، مهمتر از شروع آن است. عزمی جدی باید وجود داشته باشد تا این روند استمرار پیدا کند و در طول زمان، نتایج و دستاوردهایش برای سینمای مستند ایران باقی بماند.

رویداد ملی ارائه طرح «پرتاب» به همت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ۱۷ و ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳ در پردیس چارسو برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صبا