همراهی تماشاگران با «پورزال»/ دومین روز به رنگ مرکز گسترش

همراهی تماشاگران با «پورزال»/ دومین روز به رنگ مرکز گسترش

دومین روز از جشنواره فیلم کوتاه تهران روز گذشته 28 مهرماه با نمایش آثار مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، دومین روز از چهل‌ویکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران روز گذشته 28 مهرماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در دومین روز از جشنواره فیلم کوتاه تهران هم به مانند روز اول، فیلم های بخش های مختلف و نشست های تخصصی برای مخاطبان عرضه شدند که حضور مخاطبان نسبت به روز اول کمتر ولی همچنان پرشور و پر تعداد بود.

برخی از فیلم های مرکز گسترش هم در روز دوم جشنواره برای مخاطبان به نمایش درآمدند که با واکنش خوب آن ها هم همراه بود.

انیمیشن «باگ» به کارگردانی علی معصومی، انیمیشن «کربت» به کارگردانی نیلوفر نادری، انیمیشن «نقطه» به کارگردانی محمد زارع، مستند «هادی رستم بود» به کارگردانی عباس بلوچی و مستند «پورزال» به کارگردانی ماریا ماوتی و احسان فرخی فرد تولیدات مرکز گسترش بودند که در روز گذشته روز پرده رفتند. ارتباط گرفتن مخاطبان با این آثار به خصوص «پورزال» که به مساله ای دردناک هم می پردازد، بسیار قابل توجه بود.

روز گذشته و راس ساعت 20 در فودکورت پردیس سینمایی ملت ۱۰ فیلم‌ برتر آرای مردمی تا پایان روز اول چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد. اعضای نظارت بر آرای مردمی نادره ترکمانی، میترا مهتریان، رضا فهمیمی و سعید کشاورز هستند که این ده اثر برتر از نگاه مردمی را به ترتیب حروف الفبا اعلام کردند که فیلم های «بدرود پاریس»، «پس از پدر»، «تنها کنارهم»، «تانکر»، «چولیبولی»، «دوبیتو»، «دادرسی»، «روز خداحافظی»، «زیر سایه بلوط»، «کودکی» بودند.

در کنار نمایش فیلم ها و برگزاری نشست های تخصصی، سه اتفاق مهم هر روز در کنار جشنواره در حال برپایی است. یکی از این اتفاقات مربوط به نمایشگاه عکس است که در طبقه منفی 2 در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی چون حسن غفاری، فاطمه روحانی، مهدی عباسی، بابک کنعانی، اشغر خمسه، صمد قربان زاده، علیرضا عباسی، حمید سبحانی، حمید واحدی، فاطمه پیش خوان، سارا گلی، هادی دهقان پور و... قرار دارد و در هر ساعتی از روز به این نمایشگاه سر بزنید علاقه مندان این حوزه را می بینید که با علاقه و دقت به تماشای عکس ها مشغول هستند.

همچنین نمایشگاه کتاب و سینما نیز در طبقه مثبت 2 برپاست و بیرون از محوطه پردیس سینمایی ملت هم بخش واقعیت مجازی همراه مخاطبان است که موردتوجه اهالی سینما هم قرار گرفته است.

در کنار تمام محاسن جشنواره و شور و هیجانی که در سالن ها وجود دارد، مشکلات همیشگی پردیس سینمایی ملت هم به قوت خود باقی است. مشکل پارکینگ یکی از اصلی ترین مشکلات و دغدغه های حاضران است تا جایی که بسیاری از همراهان جشنواره مجبور به پارک ماشین خود در کنار اتوبان می شوند. همچنین کیفیت نه چندان مناسب غذاهای فودکورت پردیس ملت هم مانند سال های گذشته پابرجاست.

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی امسال با 3 مستند و 5 انیمیشن در این جشنواره حضور دارد.

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران که از 27 مهر آغاز شده است تا 2 آبان در پردیس سینمایی ملت ادامه خواهد داشت.