امیر ادیب پرور:
ساختار فیلم مستند در تدوین شکل میگیرد
امیر ادیب پرور تدوینگر «فصلی که گم شد» و «سایه سلطان» درباره علاقه خود به سینمای مستند و تفاوت تدوین در این حوزه با فیلم داستانی توضیح داد.
به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، امیر ادیب پرور تدوینگر سینما درباره آثار خود در هجدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» گفت: امسال دو فیلم در جشنواره «سینماحقیقت» دارم که یکی از آن ها مربوط به فیلم بلند «فصلی که گم شد» به کارگردانی مهدی قنواتی و دیگری فیلم کوتاه «سایه سلطان» به کارگردانی هادی شریعتی است.
وی افزود: من در ابتدا کار خود را با سینمای داستانی شروع کردم و سال ها در این حوزه کار می کردم و اتفاقی و با پیشنهاد آقای تورج اصلانی و همسرشان وارد دنیای سینمای مستند شدم و بسیار برایم جذاب بود. بعد از آن تجربه شیرین نزدیک به 10 سال است که در سینمای مستند فعالیت می کنم و به نظرم سینمای مستند در برخی موارد واقعا از سینمای داستانی جلوتر است و همواره تلاش می کنم تا در کنار کارهای داستانی مشغول سینمای مستند باشم.
امیر ادیب پرور در پایان درباره تفاوت تدوین در سینمای داستانی و مستند گفت: در فیلم داستانی تمام گروه برای یک فیلمنامه واحد کار می کنند و روی آن متمرکز هستند و وظایف تدوینگر برطرف کردن ایرادهای احتمالی است که در مسیر تولید پیش آمده است. تدوینگر اگر ضعفی وجود داشته باشد آن را می پوشاند و قوت ها را بیشتر نشان می دهد. گویا در سینمای مستند در تدوین است که روایت تعیین و نقاط عطف مشخص می شود و به نوعی ساختار فیلم در تدوین شکل می گیرد.
هجدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» تا 25 آذرماه در پردیس چارسو در حال برگزاری است.